فریاد سهم من است...

سکوت کردم واژه هابه من سیلی زدند!

فریاد سهم من است...

سکوت کردم واژه هابه من سیلی زدند!

یک آغازاردیبهشتی...

گربدینسان زیست باید پست 

من چه بی شرمم اگرفانوس عمرم رابه رسوایی نیاویزم 

بربلندکاج خشک کوچه بن بست من 

 

گربدینسان زیست بایدپاک 

من چه ناپاکم اگرننشانم ازایمان خودچون کوه 

یادگاری جاودانهبرترازبی بقای خاک 

 

تولد؛زندگی؛مرگ 

واژه هایی آشناونامانوس! 

تولدناخواسته:مرگ ناخواسته وزندگی؛شایدبازهم ناخواسته! 

همیشه معتقدبودم که این تو نیستس که به دنیا می آیی بلکه این دنیاست که باهمه عظمتش تورودربرمیگیره... 

برعکس خیلیا که دوست دارن روزتولدشون اطرافشون شلوغ باشه ؛دوست دارم روز تولدم فقط انزوااختیار کنم وفکرکنم؛به خیلی چیزاوخودمو به شدت بازخواست کنم. 

این بودکه امسال هم تنها البته به معنای فیزیکی آن!رفتم کنارزاینده رودواندیشیدم ؛اونقدرکه داغ کردم! 

روزتولد؛البته اگه تولدی باشه؛فرصت خوبیه که ازخودت چندتاسوال بپرسی؛اینکه بالاخره هدف ازاین خلقت چی بود؛اومدی چیکارکنی؛قراره به چی برسی واگه جاده زندگیت دنده عقب داشت کجاهاعقب میکشیدی؛کجامیزدی به فرعیوکجاهاکلادورمیزدی!!! 

بزرگترین تفاوتی که امروز بااولین روز زندگیم داره اینه  که امروزخیلی چیزارومیدونم؛میفهمم والبته این دانستن همیشه بزرگترین غم زندگیم بوده! 

سالی که گذشت ؛به جرات میتونم بگم غیرمنتظره ترین سال زندگیم بود؛آشناییهای غیرمنتظره؛جداییهای غیرمنتظره ووقایع سراسرغیرمنتظره! 

به هرحال دفترزندگیم یه ورق دیگه هم خوردواکنون این منم که ایستاده ام درابتدای یک صفحه سفیدکه قراره پربشه؛امیدوارم اینبار؛ازوقایع منتظره!  

این جمله انتهایی روهم تقدیم میکنم به مادرنازنینم: 

/کودکی هایم رادرچین دامنت جاگذاشته ام/بانوی رنگهای زنده من/بخند...باشدکه بهشت شود اردی بهشت...

نظرات 13 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:43 ب.ظ http://zemzemeh.blogsky.com/

همه افرینش این است که انسان که جزئی از افرینش است در برابر تقدیر ها و حکمتها و .......
سر تسلیم فرود بیاورد
و صدایش در نیاید

باهات به شدت مخالفم!

◆★افزایشاماربازدیدوبلاگشما★◆ دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:47 ب.ظ http://Centerbox.ir

با ثبت لینک وبلاگتان در لینک باکس ما بازدید وبلاگ خود را دو برابر کنید!!!
لینک شما بصورت خودکار و بدون نیاز به تایید مدیر نمایش داده میشود!
با هر بار نمایش لینک باکس توسط وبلاگ شما، لینک شما به اول لیست لینکها انتقال پیدا میکند. مثلا اگر شما در روز 1000 بازدید کننده داشته باشید، لینک شما 1000 بار به اول لیست انتقال پیدا میکند!
عدالت در این سیستم رعایت شده و حق به حق دار میرسد.
سیستم ما کاملا هوشمند بوده و بعد از مدتی بازدید کنندگان وبلاگ شما را تا حد چشم گیری افزایش میدهد!!!
سایت:
سنتر باکس: www.CenterBox.ir

گروه نرم افزاری پرشیا تمپ دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ب.ظ http://www.persiatemp.ir

Easy web design
سیستمهای مدیریتی وب سایت + مجموعه قالبهای وب سایت
مجموعه آسان وب ابزاری است قوی برای تمام کسانی که به دنبال طراحی سایت خود هستند شما با این مجموعه و حتی بدون
اطلاعات قادر به ایجاد هر نوع سایت دلخواه خود می باشد.
سلام دوست عزیز
گروه نرم افزاری پرشیا تمپ محصول جدیدی برای طراحی سایت های شما دارد
این مجموعه طراحی سایت های حرفه ای را برای کسانی که اطلاعات کمی در رابطه
با طراحی سایت دارند اسان می کند .

با مجموعه آسان وب لذت واقعی سایت دلخواه خود را تجربه می کنید و تنها با کمی اطلاعات و کمتر از پانزده دقیقه سایت دلخواه
خود را در وب ایجاد کنید و قادر خواهید بود مدیریت وبسایت خود را برعهده بگیرید و یک سایت دینامیک و هوشمند (پویا
داشته باشید که تنها با چند کلیک ساده بطور دلخواه محیط آن را ویرایش کنید و مطلب مورد نظرخود را در آن قرار دهید

کل این مجموعه (نسخه حرفه ای ) در 27 دی وی دی عرضه شده که شامل هزاران قالب وبسایت آماده با سورس آنها می باشد که
توضیحات و محتوای هر سی دی در این دفترچه به همراه راهنمای نصب و آموزش برخی از این سیستم های مدیریت محتوای
سایت بطور خلاصه درج شده است. همچنین آموزش های کامل اصول طراحی وب و کار با نرم افزارهای طراحی وب و همچنین
اصول تجارت اینترنتی هم در این مجموعه گنجانده شده است که با مرور آن می توانید بخش مورد نظر خود را در بین این مجموعه
پیدا کنید
www.persiatemp.ir
محصولات پرشیا تمپ را با آرم و برچسب مخصوص آن و بصورت اورجینال تهیه نمایید



هزاران دلار ازبهترین قالبها و اسکریپت ها در دستان شماست

بیش از 30.000 قالب آماده وب در زمینه های مختلف با سورس کامل

سری کامل و جامع قالبهای مانستراز سری زیر 1000 تا 22.000 به بالا

TemplateMonsterقالبهای سایت

گروه نرم افزاری پرشیا تمپ افتخار دارد از سال 2006 تا به امروز
بهترین ها را برای طراحی اسان وحرفه ای به شما اهدا کند
www.persiatemp.ir
و شما را دعوت میکنم برای بازدید از سایت پرشیا تمپ و

جدید ترین محصول پرشیا تمپ


مجموعه فوق العاده رازهای ترافیک
در این مجموعه شما می آموزید چگونه ترافیک وب سایت خود را به بالاترین میزان ممکن برسانید.
www.persiatemp.ir

محمد سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ب.ظ http://zemzemeh.blogsky.com

نمونه ای دارم که ممکنه نظرت را عوض کنه؟
۶ ماه بدنیا بیایی سه ماه دور از اغوش مادر در دستگاه زندگی کنی
۱۲ سال جان بکنی دیپلم بگیری بعد چهار سال بیکار و سردگم پشت کنکوری بمونی
۶ سال دانشگاه درس بخونی و کار کنی و خرجت را در بیاری بعدش بیکار و سردرگم
بعداز ۳۴ سال بخواهی زن بگیری عقد کنی بعد شش سال بدوی توی دادگاه چون خانم اول مهرش را میخواهد بعدش هم طلاق و بقیه را هم همین طور ان وقت باید حق بدی که این طور فکر کنم!
حال بماند که همه این سالها با ظاهری بی ریخت خدا دادی هم زندگی کنی!!!!

منظوری ندارم ولی به شدت معتقدم که تنها اعتقادات وتفکرات ماست که زندگی مارومیسازه.زندگی فعلی هرکس انعکاس تفکرات گذشته اوست.این رودرحدیه شعارنمیدونم با همه وجودم درکش کردم.قبول دارم که بعضیهاش جور زمونست ولی به قدرت اراده انسان شدیدا ایمان دارم.

فرخ چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:10 ق.ظ http://chakhan.blogsky.com

زهرا خانوم ! سلام با اینکه اهل اصفهانی ، از احساسات عمیقی برخورداری! چون معمولا اصفهانیها اهل کسب و تجارتند
از حسرت کودکی نوشته بودی و دامن مادر !! مطمئن باش که یه روزی در فراق روزهای 20 سالگی حسرت خواهی خورد !
دعا کن در سفری به اصفهان ، منو به درشکه سواری توی میدون نقشجهان مهمون کنی و گشتی بزنیم !! یا علی

چون اردیبهشتی ام احساساتم عمیقه!
ماکوچیک شما هم هستیم ولی تا زاینده رودمفت ومجانی هست که آدم نمیره درشکه سواری!!!

راسنی من فقط دانشجوی اصفهانم.

فرزاد چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:51 ب.ظ

سلام. با این تفاسیر پس قاعدتن تولدتان مبارک.

سلام.خوب هستین؟ممنون.
نمیدونیدچقدرخوشحال شدم از کامنتتون.وچقدرناراحت شدم وقتی باوبلاگ فیلترشدتون روبروشدم.
وبلاگ جدیدراه اندازی کردین خوشحال میشم آدرسشوبهم بدید.
پایدارباشید.

نیما شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:52 ب.ظ http://www.akhgaresorkh.wordpress.com

اگه دنبال هدف زندگی میگردی فکرکنم کلا راه اشتباهی میری دنده عقب بگیر.من شخصا به دنیای هدفمند معتقد نیستم چون اونوقت حتما خدا لازم میشه و هزار چیز غیرلازم الکی هم پشتبندش میاد.برای من زندگی فقط زندگیه نه بیشترنه کمتر.به قول فروغ فرخزاد:
زندگی زنی ست که هرروز صبح زنبیل به دست برای خرید میرود
زندگی روشن کردن سیگاری ست در لحظات رخوتناک بین دوهم آغوشی
پرسیده بودی اگه زمان برمیگشت بازم همین کارا رو میکردم میخوام بگم کاملا خوشحالم که امکان برگشت نیست و مجبوریم تو یه لحظه تصمیم بگیریم اینجوری بسیار لذتبخشتر و زیباتره.پشیمونی احساس مسخره و بیدلیلی ازنظرمن.
درنهایت تولدتون مبارک.صدسال به این سالها.

داستایوفسکی، جالب در این زمینه می گوید: "راز وجود آدمی در این است که انسان تنها نباید به سادگی زندگی کند بلکه باید کشف کند که چرا باید زندگی کند؟"
نمیتوتنم آنطورکه برخی ازاگزیستانسیالیست ها و نیهیلیست ها می گویند اصلا هدفی برای زندگی متصور نیست! انسان تک و افتاده و تنها در این جهان است و همانطور که بودنش پوچ و بیهوده است، مرگش پایان این پوچی است؟فکرکنم ویابپذیرم که هدف زندگی همان زندگی است؟ !
آن لحظه که باچشمان زل زده تلاطم آب زنده رودرانظاره میکردم ودر درگیری ذهنی به این سوال یعنی هدف زندگی مشغول بودم، با خود می گفتم آیا نمی شد پاسخی صریح و آسان و مطمئن به بشریت داده شود تا انسان با چشم باز طی مسیر کند؟ اما بر خود نهیب زدم که این همان دامی است که آدمی در طول تاریخ در آن افتاده است. پاسخ به سوال هدف زندگی آن چنان از سوی مکاتب و ایدئولوژی ها، به صورت آسان و زیبا و سطحی به بشر پاسخ داده شده که هر کس در جیبش یک پاسخ یک خطی زیبا و دلفریب برای این پرسش دارد! اما هرگز بدان فکر نکرده و اگر هم فکر کرده، با خستگی و فرسودگی، همان پاسخ یا پاسخی دلفریبتر را برگزیده است! پس باز هم سوال می کنم و بازهم تفکیک می کنم و باز هم می اندیشم و عجله ای هم در نیل به مقصود ندارم، می پرسم: هدف زندگی چیست؟
واقعیتش اینه که اصلا نمیتونم مثل شما دنیای بیهدف روسرلوحه قراربدم واین گردابیه که مدتهاست دراون غوطه ورم!البته من هم مثل شماپشیمونی رو احساس مسخره و بی دلیلی میدونم.
ممنون از تبریکتون وهمینطوردیدارتون.
راستی قبولتون داریم حتی اگه مدرک وردپاباقی نذارین.

محمد جواد شکری شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:28 ب.ظ http://shokri68.wordpress.com

سلام
چندی پیش متنی به مناسبت تولد یکی از دوستانم نوشتم و به تازگی آن را در وبلاگم منتشر کردم که فکر می کنم می توانید آن را به منزله ی کامنتی بر یادداشت خودتان در نظر بگیرید.
فقط تناقضی در جوابی که برای محمد نوشتید با متنتان به چشمم می خورد.آنجا که گفتید : (( همیشه معتقدبودم که این تو نیستس که به دنیا می آیی بلکه این دنیاست که باهمه عظمتش تورودربرمیگیره... ))
و (( منظوری ندارم ولی به شدت معتقدم که تنها اعتقادات وتفکرات ماست که زندگی مارومیسازه.زندگی فعلی هرکس انعکاس تفکرات گذشته اوست.این رودرحدیه شعارنمیدونم با همه وجودم درکش کردم.قبول دارم که بعضیهاش جور زمونست ولی به قدرت اراده انسان شدیدا ایمان دارم. ))
به هر حال خودم مثل مارک معتقدم :
این آگاهی انسانها نیست که زنده گی آنها را مشخص می کند ،بل بر عکس زنده گی اجتماعی آنها مشخص کننده ی آگاهی شان است.
کارل مارکس/ایدئولوژی آلمانی

والبته درجواب محمد به این نیزاشاره کردم که؛قبول دارم که بعضیهاش جورزمونست!؛
آخه میدونیدمن هنوزدراین موردبه نظرواحدی نرسیدم ودیالکتیک روحلقه گمشده این مرغ وتخم مرغ بازی میدونم.هنوزبالواقع نمیدونم که این جامعه است که آگاهی مارومیسازه یاآگاهی ماجامعه را.گرچه وجوهی از هرکدوم رودرزندگی خودم لمس کردم!
ممنون ازتبریکتون.

محمد جواد شکری شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:02 ب.ظ http://shokri68.wordpress.com

راستی یادم رفت : تولدتان مبارک

نیما یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:34 ب.ظ http://www.akhgaresorkh.wordpress.com

فقط یه جمله از مارکس میخام بگم:مسئله بر سر تفسیرجهان نیست بر سر تغییر آن است.شاید اینجوریم بشه به زندگی نگاه کرد.

موافقم.جهان به اندازه کافی تفسیرشده است.

محمد کاظمی دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ب.ظ http://www.zemzemeh.blogsky.com

راستی گفته بودی مردم عادت کردن به این وقایع
باید بگم عادت نیست بلکه از روی ناچاری و دیگر راهی برای فرار نمونده وقتی به اسم ا س ل ا م به انها ت ج ا و ز می شه عادت نیست ناچاریه.

ازواژه هایی چون ؛ناچاری؛ ویا؛اجبار؛بیزارم.

پیمان جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:06 ق.ظ http://www.peymandehghanpour.blogfa.com/


سلام
از پنجره ی "الفبای درد" به اینجا آمدم؛ البتّه چند بار است که می آیم. اینکه در اینجا به نوشته های دیگران پاسخ می دهید و پنجره ی گفتگو باز است و چراغ های رابطه روشن، رسم پسندیده ایست. موفق باشید

سلام.خوش اومدیدوممنون ازدیدارت.
پایدارباشید.

عباس دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:23 ب.ظ http://www.diazpam10.wordpress.com

21 سال و 14 روزگی تون مبارک.
مانند شما دوست ندارم روز تولدم شلوغ باشد دور و ورم.
اما امسال واقعا تنها بودم و دلم گرفته بود. درست 18 روز پیش!(ما تو ثبت احوال آشنا داشتیم تاریخ تولدمونو رند گرفتیم 2/2!!)
مانند شما به این 21 سالی که گذشت اندیشیدم اما به قول دوستی نهایتاً هیچ چیز دستم را نگرفت!! هیچ چیز!
آخر همه اش گذشته بود.
و درست در ساعات پایانی شب بود که دوست داشتنی ترین تبریک عمرم را از جانب مادرم دریافت کردم.
امیدوارم بتوانم آن جمله ی آخرتان را قرض بگیرم:
کودکی هایم رادرچین دامنت جاگذاشته ام
بانوی رنگهای زنده من
بخند... باشدکه بهشت شود اردی بهشت...

پی نوشت:راستی از بابت این که مدتیست صله ی ارحام نمیکنم پوزش می طلبم. گفتم که یک ماهی هست در گیر میانترمم و جالب اینکه دارم مشروط میشم!!

منم ۲۱سالگی و۱۸روزگیتون روتبریک میگم.
ننگ باد براین دانشگاه لعنتی که ۴تامیانترم اینجوری آدمو از زندگی میندازه.
من اون جمله روتقدیم میکنم به همه مادرای ایران زمین که هنوزم دارندبارفرهنگ مردسالارانه روبه دوش میکشند.

پی نوشت!:مابه این دیراومدنای شماعادت داریم وامیدوارم که ازنبردباامتحانا سربلندبیرون بیاین.
راستی ممنون از تبریکتون ودیدارتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد