فریاد سهم من است...

سکوت کردم واژه هابه من سیلی زدند!

فریاد سهم من است...

سکوت کردم واژه هابه من سیلی زدند!

یک

سال بد

سال باد

سال اشک

سال شک

سال روزهای دراز و استقامت های کم

سالی که غرور گدائی کرد

سال پست

سال درد

سال عزا

سال اشک پوری

سال خون مرتضا(بهتربودبگه ندا!)

سال کبیسه

دو

زندگی دام نیست

عشق دام نیست

حتی مرگ دام نیست

چرا که یاران گمشده آزادند

آزاد و پاک

سه

من عشقم را در سال بد یافتم

که می گوید« مأیوس نباش » ؟

من امیدم را در یأس یافتم

مهتابم را در شب

عشقم را در سال بد یافتم

و هنگامی که داشتم خاکستر می شدم

گُر گرفتم

زندگی با من کینه داشت

من به زندگی لبخند زدم،

خاک با من دشمن بود

من بر خاک خفتم،

چرا که زندگی، سیاهی نیست

چرا که خاک، خوب است

من بد بودم اما بدی نبودم

از بدی گریختم

و دنیا مرا نفرین کرد

و سال بد در رسید

سال اشک پوری، سال خون مرتضا

سال تاریکی

و من ستاره ام را یافتم من خوبی را یافتم

به خوبی رسیدم

و شکوفه کردم

تو خوبی

و این همۀ اعتراف هاست

من راست گفته ام و گریسته ام

و این بار راست می گویم تا بخندم

زیرا آخرین اشک من نخستین لبخندم بود

چهار

تو خوبی

و من بدی نبودم

تو را شناختم تو را یافتم تو را دریافتم و همۀ حرف هایم شعر شد سبک شد

عقده هایم شعر شد همۀ سنگینی ها شعر شد

بدی شعر شد سنگ شعر شد علف شعر شد دشمنی شعر شد

همه شعرها خوبی شد

آسمان نغمه اش را خواند مرغ نغمه اش را خواند آب نغمه اش را خواند

 به تو گفتم :گنجشک کوچک من باش تا در بهار تو من درختی پر شکوفه شوم.

و برف آب شد شکوفه رقصید آفتاب درآمد

» .

من به خوبی ها نگاه کردم و عوض شدم

من به خوبی ها نگاه کردم

چرا که توخوبی و این همه اقرارهاست، بزرگترین اقرارهاست

من به اقرارهایم نگاه کردم

سال بد رفت و من زنده شدم

تو لبخند زدی و من برخاستم

پنج

دلم می خواهد خوب باشم

دلم می خواهد تو باشم برای همین راست می گویم

نگاه کن

با من بمان

(شاملو) 

پی نوشت:بیشتربه خاطربنداولش دوسش دارم ولی ازاونجایی که میخواستم به شاعرخیانت نشه کل شعرروآوردم.البته سایربندهاهم یه جورایی صادقه!

نظرات 8 + ارسال نظر
.:: نوروز شاپ ::. دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:22 ب.ظ http://norouzshop.com

با سلام و درود [گل]

وب قشنگ و پر محتوایی داری [قلب] بهت تبریک میگم دوست عزیز [گل] کارت حرف نداره [گل]

امدم دعوتت کنم بیای به فروشگاه نوروز شاپ [گل]

http://norouzshop.com

همه محصولات به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی نوروز با 40% الی 60% تخفیف ویژه عرضه میشود

بهترین فرصت برای خرید را از دست ندهید[گل]

همه سفارشات حتی در ایام نوروز هم آماده و ارسال میگردند [گل]

کلیه محصولات در پگ و کاور ضد خش و بسته بندی ضد ضربه عرضه میگردد[گل]

کلیه محصولات با گارانتی 48 ساعته عرضه میشود شما بعد از دریافت سفارش خود تا 48 ساعت میتوانید برای مرجوع کردن سفارش و دریافت هزینه خود اقدام نمایید

این بهترین فرصت خرید از یکی از بزرگ ترین فروشگاه های وب در ایران است[رضایت]

با خرید بیش از ده هزار تومان شما در قرعه کشی بزرگ نوروز شاپ شرکت داده خواهید شود[گل]

جوایز نفرات اول به ترتیب هفتصد هزار تومان - پانصد هزار تومان - سیصد هزار تومان و به هشتاد و نه نفر از خریداران خوش شانس خود هدیه کوپن خرید رایگان به اندازه مبلغ سفارش قبلی داده خواهد شود.[گل]

پس این فرصت بی نظیر را از دست ندهید[گل]

برای دریافت لیست جدید ترین محصولات ما + آدرس جدید سایت (در صورت پیش امد هرگونه مشکل احتمالی) + هدایا مختلف تبلیغاتی در یکی از گروه های زیر عضو شوید

آدرس گروه یاهو ما:

http://groups.yahoo.com/group/takbuy/join

آدرس گروه گوگل ما:

http://groups.google.com/group/takbuy?hl=fa

با عضویت رایگان در یکی از گروههای بالا از ده ها هدیه ارزنده + تخفیف در سفارشات بعدی + دریافت رایگان کوپن خرید و ..... برخوردار شوید.[گل]

امیدوارم شما هم به جمع مشتری های دائم ما بپیوندید [گل]

خدمات و محصولات فروشگاه ما رو با دیگر فروشگاهها مقایسه کنید [گل]

مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نخواهید شود[گل]

پایدار پیروز و موفق باشید[گل][بدرود]

http://norouzshop.com

ستاره دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ب.ظ http://ashnaye-gharib.blogsky.com/

سلام زهرای عزیز

و چه جالب انتخاب این پستت

یکی از دوستانم همین شعر را برایم کامنت گذاشت تا برای پست بعدی ام از آن استفاده بکنم

و جالب تر آنکه بند اولش را بعنوان پی نوشت مطلب فعلی گذاشتم ، چون دقیقا مثل تو فکر میکردم

انشاالله که سال صبر و استقامت جنبش سبزمان ، سال تغییر باشد

این تفکرهمسان مایه افتخاره واسم ستاره جون.
من نیزبه تغییرامیدبسیاردارم.
سال خوبی داشته باشی.

راد سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:53 ب.ظ http://www.dastaneeshq.blogfa.com

سلام سال نو مبارک

ایران

ای شرقیان ! ای غربیان ! ایران نمی آید به چنگ

ای مطربان ! ای دف زنان ! ایران نمیگیرد شرنگ

ایران من آزاده است ، ایران من پاینده است

ای طاغیان ! ای یاغیان ! ایران نمی میرد به سنگ

یاران

پیران اگر افسرده اند ، شیران همه شورانده اند

کوران اگر دل مرده اند ، میران همه میرانده اند

دل کندم از دلدار خود ، سر داده ام بردار خود

یاران نگر بر دار شدند ، اینان همه آزاده اند



سلام.بهاربرشمانیزخجسته باد
ممنون از دیدارتون.

عباس سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ http://www.diazpam10.wordpress.com

بالاخره تموم شد این سال
سال نو مبارک

بله.حالااین ما.این۸۹!

راد چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:20 ب.ظ http://www.dastaneeshq.blogfa.com

سلام
با همت مضاعف
و کار مضاعف
میسازمیت ای ایران
رهایت می کنیم ای ایران

محمد جواد شکری جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:12 ب.ظ http://shokri68.wordpress.com

به نظر من اگر فقط یک سطر را می نوشتید هم خیانتی در کار نبودُ چه برسد که یک بند را بیاورید.
در هر صورت باید این حقیقت تراژیک را بپذیریم که در اینجا مولف هیچ اتوریته ای نسبت به سایر افراد ندارد !

من نیزدر"برداشت مفهوم از یک متن" اتوریته مولف رونفی میکنم ولی به نظرم آوردن کل مطلب پسندیده تراست ازاین جهت که سوئ استفاده ازقدرت واعمال اتوریته نکرده باشم.اتوریته ای که دیگری رابرخلاف خواست او شکل دهد.چون بنظرم بسیارمشهوداست که (مخصوصادریک شعر) باحذف پاره ای وفقط آوردن بخشی خواننده به سمتی هدایت میشود درحالیکه ممکن است درادامه شعر-شاعرازآن فاصله گرفته واصلا منظورالقاشده به خواننده درآن بخش گزیده- هدف اصلی شاعرنبوده باشد.ضمنا شمابه این ترتیب به خواننده نیز این امکان را میدهید که در حدوسع خویش به برداشت درستی از متن برسد.
البته این درمورد پاره ای ازاشعار صادق است.بهرحال من این شیوه راپسندیده تر میدانم.

فرخ دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ب.ظ http://chakhan.blogsky.com

حالا که با شاملو مانوسی یه شعر کوچولو از شاملوی بزرگ رو بهت هدیه میدم :
بر زمینه سربی صبح سوار خاموش ایستاده است و
یال بلند اسبش در باد پریشان میشود
خدایا !
سواران نباید ایستاده باشند
وقتی که حادثه اخطار میشود
کنار پرچین سوخته دختر ایستاده است و
دامن نازکش در باد تکان میخورد
خدایا !
دختران نباید خاموش بمانند
هنگامی که مردان
نومید و خسته پیر میشوند

مرسی .خیلی باهاش حال کردم.

محمد جواد شکری دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:49 ب.ظ http://shokri68.wordpress.com

در اینجا بازهم اتوریته ی مولف مشهود است، چرا که از "منظورِ شاعر" صحبت کرده اید، اما تمامِ حرفِ من این است که وقتی شاعر هیچگونه مشروعیتِ اضافه ای نسبت به خواننده ی شعرش ندارد، پس شما هم می توانید با به هم ریختنِ تمامِ نظمِ پیشینی_همان نظمی که شاعر بانی آن بوده،اصلا شعری جدید بیافرینید برای رساندن پیامِ خودتان به دیگران_و نه رساندن پیام شاعر (به زبانِ عامیانه : گورِ بابای شاملو! )
شادی تان بی پایان

این دیگه میشه ارایه شعرشمابه سایرین نه شعر شاعر.
شادباشیدوسرخوش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد